Що треба знати про картон перед покупкою

Упаковка з картону сьогодні має неабиякий попит, адже без такої тари складно уявити будь-яке сучасне виробництво або звичайний переїзд під час переїзду. Вибраний вами картон для коробок або інших потреб має бути міцним, жорстким і стійким до зовнішніх пошкоджень. Саме тому перед придбанням цього матеріалу не завадить ознайомитися з його характеристиками та особливостями застосування.

Картон — це щільний, нерідко багатошаровий матеріал товщиною 0,3–5 мм, який отримують під час перероблення та пресування волокнистої маси. Сировиною для виробництва є целюлоза (зокрема невибілена) або макулатура.

Основні параметри картону

Матеріал має такі головні характеристики:

  • товщина;
  • міцність;
  • жорсткість — можливість протистояти деформації;
  • вологість;
  • щільність — відношення ваги виробу до його площі (від 230 до 350–400 г/м2);
  • електроізоляційні властивості;
  • поглинальна здатність;
  • пухкість — спресованість. Чим вищий цей показник, тим легше утворюються згини на матеріалі;
  • здатність зберігати форму;
  • якість з'єднання шарів — високі показники запобігають розшаруванню;
  • білизна;
  • гладкість;
  • здатність протистояти зовнішнім факторам (наявність особливого покриття).

Класифікація картону

Існують такі види картонів (в залежності від їхньої класифікації):

  1. За кількістю шарів:
  • одношаровий;
  • багатошаровий — усередині частіше використовуються дешевша сировина, зовні — дорожча.

 
Структура високоякісного картону для пакування складається з декількох шарів:

  1. Нижній. Під час його виготовлення застосовують дешеву сировину: білену та невибілену целюлозу, деревну масу та макулатуру.
  2. Середній. Цей шар є найтовстішим, і виробляють його з макулатури, невибіленої целюлози та відходів, що утворюються під час виготовлення того ж картону.
  3. Верхній — «обкладинка» картону, тому цей шар зазвичай створюється з якісних видів сировини.
  4. Крейдований. Необов'язковий, тому в більшості типів картону цей шар просто відсутній. Крейдування може застосовуватися, якщо цього потребує призначення конкретного виду картонної продукції.

2. За нанесенням покриття:
 

  • крейдований;
  • некрейдований.

Крейдований картон
Такий різновид картону створюється завдяки нанесенню на матеріал спеціального покриття з додаванням крейди. В результаті отримуємо виріб з посиленою гладкістю поверхні та підвищеною білизною, що дозволяє спростити на ньому друк, досягти високої чіткості та яскравості зображень. Водночас покращуються захисні властивості товару: картон крейдований стає жорсткішим, гладшим, стійкішим до механічних пошкоджень, набуває відмінних вологовідштовхувальних якостей.
Такі вироби дорожчі за звичайний картон, але дуже популярні, адже виглядають показно та вишукано. Білий крейдований картон використовують як пакувальний матеріал, для створення візитівок, обкладинок тощо.

Некрейдований картон
Поверхня такого матеріалу сіра та шорстка, а нанесені зображення виглядають тьмяно. Тому некрейдований картон зазвичай використовується для промислових і технічних цілей. Але такий матеріал набагато дешевший за крейдований.

3. За призначенням:

  • дизайнерський;
  • поліграфічний;
  • пакувальний.

Поліграфічний картон
Цей вид матеріалу застосовується під час створення багатобарвної або одноколірної продукції, що має зберігати високу якість друку. Головна особливість такого картону — крейдовані зовнішні шари. Матеріалу властива мала жорсткість. Такий вид картону підходить для виробництва буклетів, обкладинок книжок, пакування для подарунків.

Дизайнерський картон
Найдорожчий серед усіх різновидів картону. Під час його виготовлення застосовують складні технології та найкращу дорогу сировину. В результаті отримують вироби з великим спектром фактури та кольорів. З дизайнерського картону створюються мистецькі інсталяції та композиції, пакування для товарів преміумкласу, каталогів, книжок і журналів.

Пакувальний картон
Це найпопулярніший та найдешевший різновид матеріалу, який використовують для пакування різноманітних товарів і продукції. Такий картон вирізняється високою міцністю, жорсткістю й непоганою стійкістю до вологи. Зазвичай матеріал виробляється з 3 шарів. Нижній та верхній — крейдовані, середній — створений з бюджетної сировини.

4. За методом виготовлення (європейська класифікація):

  • Картон SBB (SBS). Складається з біленої целюлози, має одно- або двостороннє крейдування. Частіше виготовляють 2- або 4-шаровий. Застосовується для декоративного пакування та в поліграфії.
  • Картон SUB. Відмінність матеріалу від попереднього типу полягає в тому, що його створюють з невибіленої целюлози. Крім того, зворотний бік матеріалу має коричневий відтінок. Такий картон використовують для пакування іграшок, продуктів, взуття, мийних засобів тощо.
  • Картон FBB (хром-ерзац). Структура матеріалу — три- або чотиришарова. Нижній та верхній шари виробляються з біленої целюлози. У залежності від призначення тари може бути присутнє крейдування. Шар посередині виготовлений з механічної маси, завдяки чому виріб набуває додаткову жорсткість. З такого картону створюють пакування продуктів, зокрема охолоджених і заморожених, а також кондитерської, тютюнової та фармацевтичної продукції.
  • Картон WLC. Матеріал складається з макулатури (від 60%), деревної маси та целюлози. Його використовують під час пакування охолоджених і заморожених продуктів (без безпосереднього контакту). Також картон WLC підходить для пакування круп і перевезення інших товарів.

Крім того, важливо відзначити такі різновиди картону:

  • Гофрокартон. Матеріал виготовлений з 2–7 шарів, де гофровані шари чергуються з плоскими. Застосовується для пакування посуду, продуктів, побутової техніки, меблів, взуття, запчастин тощо.
  • Мікрогофрокартон. Якщо порівнювати з попереднім матеріалом, мікрогофрокартон менш міцний та тонший, але має кращі естетичні властивості. Підходить для створення подарункового та дизайнерського пакування.

Як вибрати картон?

Вибір картону залежить від того, з якою метою його планують використовувати:

  • матеріал для упаковки варто обирати за міцністю, пухкістю та жорсткістю;
  • якщо потрібні вироби з картону для харчових продуктів, враховуйте не лише пакувальні властивості матеріалу та його екологічність, але й здатність протистояти деформаціям. Виріб для зберігання охолоджених і заморожених продуктів повинен мати особливе покриття, що запобігає вбиранню вологи, жиру та інших речовин. Картон для перевезення кондитерських виробів має пропускати повітря, тобто бути некрейдованим;
  • під час підбирання картону для поліграфії звертайте увагу на його поверхню, адже її гладкість та інші параметри впливають на якість нанесення фарби та лаків.

Залишилися питання? Звертайтесь до ПП «Васіліск» — і наші спеціалісти залюбки допоможуть вам підібрати найкращий варіант картону для вирішення ваших завдань.

Залишились питання? Отримайте безкоштовну консультацію
Введіть номер телефону з кодом країни